onsdag 2. mars 2011

Min verste fiende for tiden... Datamaskinen!


Datamskiner er utrolig flott verktøy å ha; NÅR alt fungerer som det skal!
Jeg har to bærebare PCer for tiden. Den nyeste av de er jo egentlig god, den bare fjusker litt innimellom. Av og til lader den ikke en gang, og DA blir jeg frustrert. Jeg er jo fullstendig avhengig av at PCen min fungerer til en hver tid siden alt av oppgaver som skal leveres skal gjøres på data. Og i disse tider er det jo nok av oppgaver som skal leveres.
    Den andre bærebare PCen min egner seg bare til filmtitting og facebookoppdateringer. Men om jeg skal få vært på facebook så trenger jeg jo internettilgang, og da får jeg et problem igjen siden trådløsroutern min har tatt kveld. Så nå er det slutt med internett på soverommet. Nå er det bare internett innerst i hjørnet ved sofaen ved hjelp av lokal tilkobling. HERLICH! I tillegg er nettet ikke særlig å skryte av for tiden. Lurer på om de kanskje holder på med noen reparasjoner noen sted?! Takler dårlig at nettet er dårlig. Jeg får ringe Ventelo i morgen å høre hva som skjer, for nå har jeg ventet lenge nok.
    Nå ble det UTROLIG mye negative greier her, men nå er jeg SKIKKELIG frustrert altså! Når jeg må dra andre steder for å få sendt mail, og for ikke å snakke om det å komme inn på Fronter. Det er et helt eventyr i seg selv. Det ender med at jeg må pakke med meg PCen og dra rundt på "bygda" å låne internett, og det synes jeg skal være helt unødvendig i 2011 ;) I tillegg til at mine PCer er dårlige, så skulle jeg logge inn på en PC på UiN da jeg var på skola i dag, men det var HELT uaktuelt mente PCen. Det var kun ansatte som kunne logge på der. %&¤"#%&!%¤"&%"     *argh*
    Har jobbet litt med Geogebra i dag, men det måtte jeg gi opp til slutt da programmet ikke ville samarbeide med meg. Det BØR være mer samarbeidsvillig i morgen. Nå kjenner jeg at jeg er så irritert at jeg blir sikkert å eksplodere pga høyt blodtrykk! Da er det nok bedre å ta kveld, og håper på en bedre PC-dag i morgen! (Når kan jeg vel strengt tatt ikke plages mer med PC-ting, for nå har jeg sannelig fått min dose for en stund.)

Vi sees :)

2 kommentarer:

  1. Har nettopp sett et dokumentar om at alt som produseres i dag har "en utløpsdato", mao alt er programmert til å krasje etter en bestemt periode, slik at du skal løpe og kjøpe deg nytt. Amerikanere fant det på for å sikre jobb til alle på 60-talelt:)))
    i den forbindelse lurer eg på hvor gammel er "den nyeste PC-en din"? Kanskje er det på tide å kjøpe ny og sikre månedslønninger til et par kinesere?

    SvarSlett
  2. Den nyeste PC-en min har faktisk nettopp hatt 1-årsdag (ett år siden den ble produsert). Det frister å bare kjøpe en ny når den ikke fungerer slik jeg ønsker, MEN med den prislappen som var på den jeg kjøpte sist så er det ganske uaktuelt. Jeg skal i hvert fall prøve å sende den tilbake slik at de kan se på den først. Nå har den faktisk oppført jeg ekseplarisk siden fredag, men det kan ha noe med at jeg ikke har brukt den så mye siden jeg har hatt arbeidshelg ;) Krysser i hvert fall fingrene for at jeg slipper å kjøpe meg ny PC, for det har jeg uansett ikke råd til så da blir jeg stående uten... :/

    SvarSlett